Algemene voorwaarden


Paragraaf 1 - Trainingen en Cursussen

Artikel 1 – Toepasselijkheid

  1. De voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, algemene aanbiedingen, trainingen, cursussen en dergelijke van Deviaa, ongeacht of deze samenhangen met, dan wel volgen op reeds gedane offertes, algemene aanbiedingen, (rechts)handelingen, overeenkomsten en dergelijke.
  2. Deviaa behoudt zich het recht om de algemene voorwaarden vooraf aan nieuwe offertes, aanbiedingen, trainingen of cursussen te wijzigen of aan te vullen en zal dit te allen tijde uitdrukkelijk en schriftelijk vermelden in dit document.
  3. Een inschrijving bedoeld als bij artikel 2, lid 1, betekend te allen tijde een volledige acceptatie van alle algemene voorwaarden, inclusief de offerte.

Artikel 2 – Algemene voorwaarden van inschrijving

  1. Inschrijving geschiedt te allen tijde met een volledig ingevuld en ondertekend aanmeldformulier.
  2. Deviaa bevestigt de inschrijving mits deze is gedaan zoals beschreven bij lid 1 en deze bevestiging geeft de onderlinge overeenkomst weer. Afwijkingen daarvan zonder overleg met Deviaa zijn niet rechtsgeldig.
  3. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling.
  4. Deviaa behoudt zich het recht voor:
    1. Bij te veel inschrijvingen aanmelders niet te plaatsen
    2. Bij te weinig inschrijvingen een training af te geslasten
  • Aanmeldingen niet te accepteren wanneer de training voor betreffende deelnemers niet als ‘geschikt’ wordt verondersteld door Deviaa.

In de bij 3 vermelde gevallen komt de aanmelding te vervallen. In overleg met der deelnemer wordt een alternatief gezocht.

Artikel 3 – Prijzen

  1. Bij inschrijving gelden de cursusprijzen, zoals deze zijn vermeld op dat moment op de website, ongeacht of aanmelder deze kent.
  2. Bij aanmelding voor een cursus op basis van een mailing of folder gelden de prijzen zoals vermeld in de betreffende mailing of folder
  3. In de cursusprijzen zijn de kosten voor cursusmateriaal inbegrepen, tenzij anders vermeld.
  4. Als op een cursus BTW van toepassing is, zijn vermelde prijzen exclusief BTW en worden inclusief BTW in rekening gebracht.
  5. Prijzen kunnen op grond van onvoorziene omstandigheden worden aangepast.

Artikel 4 – Deelnamevoorwaarden

  1. Het volledige cursusbedrag dient voor aanvang van de cursus op Deviaa’s bankrekening te zijn bijgeschreven. Indien dit niet het geval is, dan behoudt Deviaa zich het recht voor de deelname aan de training te weigeren, waarbij de betalingsverplichting onverminderd gehandhaafd blijft.

Artikel 5 – Standaard annuleringsvoorwaarden

Algemeen

  1. Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden per post of per email of info@deviaa.nl.

Annulering tot 5 werkdagen voor aanvang van de training

  1. Bij annulering tot 5 werkdagen voor aanvang van de cursus wordt 20% van het cursusgeld in rekening gebracht.
  2. In overleg met en na toestemming van Deviaa kan het mogelijk zijn zich door een ander te laten vertegenwoordigen, waardoor annuleringsvoorwaarden komen te vervallen.
  3. Binnen één jaar kan dezelfde cursus door dezelfde persoon voor het dan geldende cursusbedrag minus de betaalde 20% worden gevolgd.

Annulering binnen 5 dagen voor aanvang van de training

  1. Bij annulering binnen 5 werkdagen voor aanvang van de training is het volledige trainingsgeld verschuldigd.
  2. Het trainingsgeld kan niet worden verrekend met toekomstige aanmeldingen of met aanmeldingen van andere personen.
  3. In overleg met en na toestemming van Deviaa kan het mogelijk zijn om zich door een ander te laten vertegenwoordigen.

Annulering na aanvang van de training

  1. Achteraf, dat wil zeggen na het moment dat de training van start is gegaan, is annuleren op geen enkele wijze meer mogelijk en dient het volledige factuurbedrag te worden voldaan.

Verplaatsing of Annulering van een ‘in company’ training

  1. Een cursusdagdeel kan tot 3 weken voor de afgesproken datum in overleg kosteloos worden verplaatst naar een andere datum of geannuleerd worden.
  2. Bij verplaatsing of annulering korter dan 3 weken – en langer dan 1 week – voor datum wordt 50% van het cursusbedrag in rekening gebracht.
  3. Bij verplaatsing of annulering binnen 1 week voor de afgesproken datum is het volledige cursusbedrag verschuldigd.

Artikel 6 – Betalingsvoorwaarden

  1. De factuur wordt na inschrijving per email naar de aanmelder gezonden
  2. De factuur wordt uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de training voldaan.
  3. Indien de aanmelder niet binnen de in lid 2 van dit artikel genoemde termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is. De aanmelder is in dat geval tevens zonder nadere sommatie vanaf de vervaldatum tot de datum van algehele voldoening een rente verschuldigd van 1% per maand, berekend over het openstaande factuurbedrag, waarbij een deel van een maand wordt beschouwd als een hele.
  4. Indien de aanmelder niet dan wel niet tijdig betaalt, zijn de daaruit voor Deviaa voortvloeiende kosten voor rekening van de opdrachtgever. Onder deze kosten zij begrepen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, zoals de kosten van sommatie, incasso, raadsman/advocaat. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 15% van het te vorderen bedrag.

Artikel 7 – Aansprakelijkheid

  1. Deviaa is niet aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt is door of verband houdt met deelname aan een training van Deviaa of de annulering van de overeenkomst door Deviaa, tenzij aan Deviaa opzet of grove schuld kan worden verweten.
  2. Indien Deviaa op enig moment ondanks het bepaalde in lid 1 wel aansprakelijk is voor enige schade, dan zal deze beperkt zijn tot maximaal het factuurbedrag.
  3. Indirecte schade wordt niet vergoed.

Artikel 8 – Intellectuele eigendom

  1. Het verstrekte cursusmateriaal wordt eigendom van de opdrachtgever. De rechten van het intellectuele eigendom met betrekking tot de cursus, het cursusmateriaal en eventuele overige stukken/producten met betrekking tot de cursus worden door Deviaa voorbehouden.
  2. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Deviaa is de opdrachtgever niet gerechtigd gegevens uit en/of gedeelten en/of uittreksels van het verstrekte cursusmateriaal te openbaren, te exploiteren of, op welke wijze dan ook, te verveelvoudigen.

Artikel 9 – Vervanging docent of trainer

  1. Deviaa is te allen tijde gerechtigd een docent of trainer, door haar met de uitvoering van de cursusovereenkomst belast, te vervangen door een andere docent of trainer.

 

Paragraaf 2 - Hulpverleningsgesprekken

Artikel 1 – Aanmeldingen

  1. De gesprekken vinden altijd plaats volgens afspraak. De afspraak wordt rechtstreeks met de cliënt gemaakt, persoonlijk, en kan ook alleen door de cliënt zelf geannuleerd worden.
  2. Cliënten krijgen tijdens de intake de algemene cliëntvoorwaarden aangeboden.
  3. Door voorzetting van het contact na de eerste kennismaking geeft de cliënt aan de algemene cliëntvoorwaarden te hebben ontvangen, gelezen en te aanvaarden.
  4. Wijzingen van deze algemene cliëntvoorwaarden zijn slechts van toepassing als deze door beide partijen ondertekend zijn vastgelegd.

ArtikeI 2 – Intake, behandeling en evaluatie

  1. Na aanmelding wordt er zo snel mogelijk een afspraak gemaakt voor een persoonlijk (intake)gesprek.
  2. Tijdens het (intake) gesprek wordt, samen met de cliënt, de hulpvraag in kaart gebracht en wordt de cliënt gevraagd enkele psychologische vragenlijsten in te vullen.
  3. Tijdens het tweede gesprek krijgt de cliënt een advies ten aanzien van de mogelijkheden voor begeleiding/therapeutische behandeling, met een voorstel voor behandeling.
  4. In overleg met de cliënt wordt dan besloten wat het vervolg zal zijn: begeleiding/ therapeutische behandeling, verwijzing, of geen vervolg.
  5. Bij ‘geen vervolg’ wordt de cliënt een advies gegeven voor een ander passend hulpverleningstraject.
  6. Indien de cliënt begeleiding en/of therapeutische behandeling wenst zal er, samen met de cliënt, een behandelplan opgesteld worden, waarin beknopt de doelstellingen en werkwijze beschreven worden.
  7. Gedurende de behandeling worden de ontwikkelingen nauwlettend gevolgd en, indien nodig, kan het behandelplan tussentijds bijgesteld worden. Na beëindiging van de behandeling vindt een mondelinge of schriftelijke evaluatie plaats.

Artikel 3 – Cliëntplichten

  1. Van de cliënt wordt verwacht dat deze de begeleider/therapeut goed, eerlijk en volledig op de hoogte stelt van zijn problematiek. Met juiste en volledige informatie kan de begeleider/therapeut sneller en beter een diagnose stellen en kan deze beter zorg verlenen.
  2. Van de cliënt wordt verder verwacht dat deze zo veel mogelijk met de begeleider/therapeut meewerkt en adviezen opvolgt.
  3. De cliënt is ten alle tijden, zowel binnen als buiten de praktijk, verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag en de gevolgen daarvan.

Artikel 4 – Consulten

  1. Standaard bedraagt de gesprekstijd 45 minuten (tenzij anders afgesproken); de overige 15 minuten worden besteed aan verslaglegging van het consult.
  2. De begeleider/therapeut dient de gesprekken op de afgesproken tijd te laten beginnen, tenzij er een situatie van overmacht plaatsvindt. Van de cliënt wordt verwacht dat deze op tijd is voor de gesprekken.
  3. Telefonische consulten en mailcontact wordt in principe in rekening gebracht wanneer de tijd die dit vraagt meer bedraagt dan 5 minuten. Het wordt aan de beoordeling van de begeleider/therapeut overgelaten of telefonisch en mailcontact of en hoe in rekening wordt gebracht.

Artikel 5 – Annuleringen

  1. Indien cliënten een afspraak willen annuleren, dienen zij dat 24 uur van tevoren te doen, tenzij er een situatie van overmacht plaatsvindt. Dit wordt beoordeeld door de betreffende begeleider/therapeut.
  2. Annuleringen dienen telefonisch of per mail doorgegeven te worden. Indien de cliënt de afspraak te laat heeft afgezegd, wordt de consultprijs doorberekend.

Artikel 6 – Overleg met derden

  1. Er kan overleg met derden plaatsvinden over uw problemen indien u daartoe schriftelijk toestemming heeft verleend. Voor kinderen tot en met 16 jaar geldt dat er altijd contact met de ouders/verzorgers zal worden gezocht en in overleg informatie zal worden gedeeld.
  2. Bij oudere kinderen tot 18 jaar zal indien mogelijk eveneens de aansluiting met ouders gezocht worden. Hier dient wel de toestemming van de betreffende cliënt voor gegeven te worden.
  3. Cliënten wordt bij aanmelding verzocht schriftelijk toestemming te geven om bij aanmelding en bij afsluiting aan de huisarts informatie over de behandeling te verstrekken en om telefonisch overleg met de huisarts te hebben aangaande de behandeling. Dit zal nooit buiten de cliënt om gaan; informatie wordt altijd gedeeld en teruggekoppeld.

Artikel 7 – Bereikbaarheid

  1. De praktijk is bereikbaar via het e-mailadres: info@deviaa.nl of het gedeelde nummer dat u van uw begeleider/therapeut heeft gekregen.
  2. Bij afwezigheid kunt u een bericht achterlaten waarna er zo spoedig mogelijk contact met u wordt opgenomen (max. binnen 2 werkdagen, m.u.v. vakanties).
  3. In geval van crisis dient u contact op te nemen met uw huisarts wanneer u de voicemail bereikt en geen concreet contact met uw begeleider/therapeut kan krijgen.

Artikel 8 – Beëindiging

  1. Elke begeleidings- behandelingcyclus wordt afgesloten met een evaluatiegesprek, tenzij anders afgesproken.
  2. De cliënt kan te allen tijde het contact afsluiten; de begeleider/therapeut zal echter altijd wel proberen met u te bespreken wat de reden van de beëindiging is.
  3. De begeleider/therapeut heeft het recht de therapie eenzijdig te beëindigen, maar is verplicht om de cliënt en de verwijzer op de hoogte te stellen van de beweegredenen.
  4. De begeleider/therapeut heeft het recht de behandeling met onmiddellijke ingang te beëindigen indien de cliënt zich agressief gedraagt of onder invloed is van verdovende middelen.

Artikel 9 – Tarieven

  1. Een intakegesprek bij één van de begeleiders/therapeuten van Deviaa kost € 130,50. Hierin is een uur gesprekstijd, het afnemen en verwerken van psychologische testen en het opstellen van het behandelplan meegerekend.
  2. De consultprijs voor particulieren bedraagt € 87,-. Hierin is 45 minuten gesprekstijd en 15 minuten verwerkingstijd opgenomen
  3. Het uurtarief voor organisaties (i.o.v. werkgever) wordt in overleg vastgesteld.
  4. Deviaa is aangesloten bij de NFG, de CVPPP en de NVO. Wanneer u aanvullend verzekerd bent, worden de kosten mogelijk (deels) vergoed vanuit de ziektekostenverzekering.
  5. Deviaa beveelt u aan dit van te voren te checken en is niet verantwoordelijk voor kosten die cliënt al dan niet maakt door de gemaakte afspraken tussen cliënt en zorg verzekeraar.

Artikel 10 – Betalingsvoorwaarden

  1. Deviaa brengt de consulten bij u in rekening door middel van een (digitale) factuur. U dient deze binnen twee weken te betalen op IBAN NR: NL82 RABO 0159 372 05 t.n.v. Deviaa
  2. U kunt de rekening daarna indienen bij uw verzekering. Cliënten zijn dus te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het voldoen van de rekeningen van de consulten.

Artikel 11 – Wet bescherming Persoonsgegevens

  1. De begeleider/therapeut legt een dossier aan met persoonsgegevens, het behandelplan en werkaantekeningen over de voortgang en ontwikkelingen van de behandeling plus een korte samenvatting van de consulten. De cliënt heeft het recht om dit dossier, op aanvraag, in te zien (hieraan zijn kosten verbonden).
  2. De begeleider/therapeut heeft het recht om de werkaantekeningen niet te overleggen. De cliënt kan tussentijds ook een afschrift krijgen van het dossier (hieraan zijn kosten verbonden).
  3. Aan het einde van uw behandeling krijgt de cliënt het behandelplan met een korte samenvatting en conclusie naar aanleiding van de hulpverleningsperiode mee. Wanneer de behandeling is afgerond, wordt het dossier nog 15 jaar bewaard. Hierna wordt het dossier vernietigd.
  4. Er worden geen gegevens verstrekt aan derden zonder de expliciete schriftelijke toestemming aan betreffende persoon/instantie, vanwege het beroepsgeheim. Inzage in het dossier door derden, en overleg met derden, vindt alleen plaats na overleg met de cliënt en met expliciete schriftelijke toestemming van de cliënt.

Artikel 12 – Klachten

  1. Indien de cliënt (op wat voor wijze ook) klachten heeft over de behandeling, wordt het zeer op prijs gesteld als de cliënt dat rechtstreeks bespreekt met de begeleider/therapeut. Dit komt vrijwel altijd ten goede aan de behandeling en daarnaast is het leerzaam voor de begeleider/therapeut.
  2. In het geval dat de cliënt en begeleider/therapeut er samen niet uit komen, kan een derde (bv. een onafhankelijk begeleider/therapeut) gevraagd worden om te bemiddelen en tot een mogelijke oplossing te komen. Indien cliënt en begeleider/therapeut er dan ook niet uit komen, is er een klachtenregeling. Deviaa werkt volgens de beroepscode bij het NVO en van de NFG, zoals u deze kunt vinden op de volgende websites: nvo.nl en www.de-nfg.nl
Scroll naar boven